Pers en Publicaties

Latest release

Prefab betonproducten - Krachten in Duitsland en Nederland opnieuw gebundeld

27 januari 2016

Met ingang van 1 januari 2016 zijn de bedrijven Holcim Prefab Wanden BV en Holcim Coastal BV door Holcim België zijn overgedragen aan Holcim Duitsland. Samen met de drie VETRA-bedrijven in Duitsland en Zweden zullen de beide bedrijven een versterking vormen voor de groep van prefab betonproducten bij Holcim. Hiermee ontstaat een krachtige eenheid die nog beter zal inspelen op de behoeften van de klanten, actuele ontwikkelingen in de bouw zal volgen en verder sterk gefocust zal zijn op de ontwikkeling van nieuwe producten en oplossingen.

Voor de coördinatie van de vijf bedrijven uit de sector prefab betonproducten is Guido Westphal-Ritter verantwoordelijk. De leiding van de beide Nederlandse bedrijven blijft in handen van Bart Albrechts. Het huidige management van VETRA met Guido Westphal-Ritter en Vera Ziegler blijft ongewijzigd.

“De markt voor prefab betonproducten is aantrekkelijk en groeit. Omdat de Duitse en Nederlandse dochterbedrijven met verschillende producten binnen dezelfde markten aanwezig zijn, is het bedrijfseconomisch zinvol om alle activiteiten in een grensoverschrijdende eenheid te concentreren. Bovendien bieden wij met de het assortiment van Holcim Coastal een geheel aan oplossingen voor het segment waterbouw aan, en met name nieuwe oplossingen voor de kustbescherming in Duitsland. Het doel is om de krachten te bundelen en de sterke eigenschappen van de betreffende vestigingen voor onze klanten zo goed mogelijk te onderstrepen”, aldus Guido Westphal-Ritter.

Over Holcim:

Holcim Prefab Wanden BV en Holcim Coastal BV zijn voor 100% dochterbedrijven van Holcim (Deutschland) GmbH, een van de toonaangevende fabrikanten van bouwmateriaal in Duitsland, gevestigd in Hamburg. Kerncompetentie is de vervaardiging en verkoop van individueel geplande en kwalitatief hoogwaardige prefab betonproducten (Holcim Prefab Wanden) resp. waterbouwstenen (Holcim Coastal). Samen met de drie VETRA-bedrijven in Duitsland en Zweden vormen de twee Nederlandse bedrijven een stevige eenheid voor prefab betonproducten en waterbouwstenen. Meer informatie op www.holcim.nl.

De Holcim Deutschland-groep heeft in totaal ca. 1.800 medewerkers in 12 Duitse deelstaten evenals in de buurlanden Nederland en Frankrijk in dienst. De bedrijvengroep behoort tot het internationaal opererende bouwmateriaalconcern LafargeHolcim Ltd, Jona/Zwitserland, de wereldwijd toonaangevende fabrikant van bouwmaterialen.

*******************************************************************

Contact:
Holcim Prefab Wanden B.V.
Holcim Coastal B.V.
Bart Albrechts