Holcim beeindigt activiteiten betonmortelcentrales in Zuidholland en Westelijk Brabant

13 Januari 2016

Holcim Nederland BV heeft de activiteiten van de drie betonmortelcentrales van Holcim Betonmortel BV te Oudenbosch, Alphen aan den Rijn en Krimpen aan den Ijssel , en De Hoorn Transport BV per 31 december 2015 beëindigt.

Het stopzetten van de activiteiten was noodzakelijk om de continuïteit van de overige activiteiten van Holcim in Nederland zeker te stellen. Holcim Betonmortel BV lijdt al enkele jaren verliezen door ongunstige marktomstandigheden. De bouwmarkt krimpt sinds 2009 als gevolg van de internationale financiële crisis. Dit veroorzaakt overcapaciteit op de markt voor betonmortelleveranciers. De vraag naar betonmortel is teruggelopen en de prijzen staan voortdurend onder druk.

Holcim heeft in de afgelopen maanden zorgvuldig onderzoek verricht naar de huidige situatie en de marktvooruitzichten op korte en lange termijn. Het bedrijf concludeert dat het niet realistisch is te verwachten dat de winstgevendheid van de drie faciliteiten in Alphen aan den Rijn, Krimpen aan den IJssel en Oudenbosch zal herstellen.

***************************************************

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. B. Albrechts (+32 477 999 436).