Holcim Betonproducten bereikt recycling mijlpaal

11.01.2011

In haar ambitie om de meest duurzame betonproducent te zijn, heeft Holcim Betonproducten over 2010 een bijzondere prestatie geleverd: zij gebruikt meer dan 50% recyclinggranulaten in haar totaalpakket aan producten voor de openbare ruimte.

Dit resultaat vormt de kroon op de jarenlange inspanningen van Holcim Betonproducten om het milieu te sparen door toepassing van recyclingtechnologie.

Voor alle betonproducten ten behoeve van het marktsegment Infra, maakte Holcim Betonproducten over heel 2010 gebruik van 52% recyclinggranulaten. Dit recyclingpercentage werd behaald door 79% van de grindfractie en 28% van de zandfractie te vervangen. Holcim Betonproducten levert al jaren ook producten waarbij de grindfractie volledig - voor 100% - wordt vervangen door recyclinggranulaten.

De toegepaste recyclinggranulaten worden verkregen uit steenachtige afvalstromen. Het merendeel is afkomstig uit bronnen in de directe nabijheid van de productielocaties.

"Standaard Duurzaam"

Als onderdeel van haar duurzaamheidbeleid en onder het thema "Standaard Duurzaam" publiceert Holcim Betonproducten in februari haar eerste duurzaamheidverslag. Hierin licht Holcim Betonproducten toe hoe duurzaamheid en MVO in haar organisatie zijn ingebed. Daarnaast geeft Holcim Betonproducten op een transparante en overzichtelijke manier inzicht in de door haar behaalde resultaten en haar doelstellingen en ambities voor de toekomst.

Ook de deelname van Holcim Betonproducten aan de Infratech 2011 staat geheel in het teken van "Standaard Duurzaam"

Holcim Betonproducten
Mantijn van Leeuwen